Maligne Lake - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu Maligne Lake - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu

Maligne Lake

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Jasper

02 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Jasper

Ja, soms gaan de dingen niet zoals je ze plant. Na de kano-tocht over Maligne Lake waren we toch weer eventjes online gekomen. Geen blog geschreven. Waarom lees je verderop.
Maligne Lake dus, super mooi! Ik kan nu een blog schrijven, maar ik raad het je aan zelf te ervaren. Op zo'n 1700-1800m boven zeeniveau ligt dat meer. Dat wil zeggen zo'n 200-300 meter onder de boomgrens, een hoogte waarop je langs verschillende bergtoppen kanoot, 22 miles adembenemend avontuur. Minpuntje is dat er ook toeristenmotorboten langsvaren en als je op een kano zit dan geeft dat nogal wat schommeling. We hebben twee nachten geslapen aan het meer. Na de eerste nacht wakker worden deed Jasper als eerste de rits open en zag daar... hertjes!!! Nog geen meter van onze tent vandaan! First night camping in the wild! De tweede nacht zouden we slapen aan het einde van het meer, maar dat was minder mooi en het zou betekenen dat we de derde dag helemaal terug zouden moeten varen. We besloten weer terug te gaan en nog eens bij dezelfde camping halverwege te slapen. Overigens dit zijn geen campings zoals je van een camping zou verwachten. Behalve het meer is er geen stromend water. Ook het toilet heeft geen stromend water. Om over elektriciteit maar te zwijgen. Maar des te leuker. Op de terugweg begonnen de spiertjes toch een beetje tegen te stribbelen. Nog 200 meter te gaan en dat was nog vermoeiend. Terwijl Jasper af en toe pauze nam besloot Thomas staand te gaan peddelen. Slecht idee, hij viel in het water. Godzijdank bleven Jasper en de backpacks droog in de boot. Het plan was diezelfde dag nog aan de Skyline Trail te beginnen. Dat werd een dagje schoenen en kleding drogen in de auto. We zijn naar de Miette hotsprings gereden en hebben daar een lekker warm bad genomen. Die dag hadden we dus ook even de tijd genomen om online te komen, maar geen blog geschreven, want de schoenen moesten drogen.