We're gonna rock the Rockies! - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu We're gonna rock the Rockies! - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu

We're gonna rock the Rockies!

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Jasper

25 September 2015 | Verenigde Staten, Jasper

Yes, we hebben een auto en we zijn veilig aangekomen in de Rockies: Jasper.
Vancouver was leuk voor twee dagen, maar daarna hadden we het wel een beetje gezien. We hadden gepland om op de terugweg ook twee nachten te spenderen in Vancouver, maar daar twijfelen we nu aan. Seattle klinkt ook aantrekkelijk.
Anyway de eerste dag (na aankomst) hebben we fietsen gehuurd van degene die ons hostte via Airbnb. Die dag hebben we een rondje Stanley Park gedaan, groter dan de dag van aankomst. Erg mooi park. Op het zicht lijkt het meer op een bos dan een park. Echter hoor je de snelweg en luchtverkeer, wat het toch een stads gevoel geeft. Via het strand zijn zijn we naar de andere kant van de stad gefietst, je kan heel Vancoucer City rondfietsen langs het water. Daarna hebben we inkopen gedaan. Thomas was namelijk een aantal zaken vergeten in te pakken (gasstel, bestek, thermosfles). Google gaf de MEC als eerste optie voor de outdoor winkel. Op advies van Julie hebben we na MEC ook een kijkje genomen bij Canadian Tire. Die bleek een kleiner assortiment outdoorartikelen te hebben, maar de helft goedkoper! Beetje het verschil tussen de Bever en Decathlon. Na het shoppen hadden we trek. De Fatburger tent was meer dan een goede keuze. Lekker vette (veggie) hap, waar Jasper op zijn burger ook nog per se bacon en egg wilde. Na de lunch zijn we naar de markt in Granville gegaan. Leuke markt, maar niets gekocht. Wel bier gedronken bij de locale Granville brouwerij, 15 verschillende.
De tweede dag in Vancouver hebben we weer de fietsen gehuurd. Ditmaal zijn we naar Gastown gegaan. Daar kwamen we om 9.30 in een desolate wijk. Iedereen leek nog te slapen behalve wij, wij waren om 5.30 al wakker vanwege het tijdsverschil. Vanaf een uurtje of 11.00 kwam er toch wat meer leven in de wijk. Het naastgelegen Chinatown is ook niet om over naar huis te schrijven. En het gedeelte tussen Gastown en Chinatown heet volgens mij Hobotown. Uiteindelijk lekker koffie gedronken en geluncht in Gastown. Poutine is een bord friet met kaas en jus. Behoorlijk vet, maar orgineel uit Quebec. Na de lunch zijn we beetje in Downtown gaan kijken. Het begon te druppelen, dus zochten we iets om te schuilen. Een bowling-/poolcentrum was wat ons onderdak kon bieden. Daarna weer naar het appartement gegaan.
Nu zijn we in Jasper. Morgen gaan we acclimatiseren in Jasper, misschien een mountainbike-tour doen. Daarna gaan we voor ruim een week offline. We gaan dan naar Maligne Lake om die over te steken en u terug te gaan met een kano. Die tocht zal 3 nachten kosten. Daarna staat de Skyline trail op het programma, 3 nachten. Daarna Tonquin Valley, ook 3 nachten.