Seattle - Reisverslag uit The Marina, Verenigde Staten van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit The Marina, Verenigde Staten van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu

Seattle

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Jasper

20 Oktober 2015 | Verenigde Staten, The Marina

Couchsurfing, wat een geweldig concept. Sinds het internettijdperk zijn er allerlei nieuwe communicatiemiddelen ontstaan. Een daarvan is Couchsurfing: je vraagt een willekeurig iemand die je vertrouwd op basis van een profiel en goed geluk of je bij hen kan komen slapen, gratis. Afgelopen zomer heb ik verschillende mensen bij mij laten slapen en dat heeft mijn ogen geopend. Door Couchsurfing zie je de stad anders. Alles wat jij al voor vanzelfsprekend ziet, zien toeristen anders.
Na een dag in Seattle te hebben rondgelopen konden wij bij Tobias verblijven. Omdat je geen geld kwijt bent aan accommodatie kan je meer besteden aan andere zaken.
De volgende dag zijn we met Tobias naar de Columbia tower geweest, de hoogste van Seattle. Prachtig uitzicht! Tobias maakt overigens gebruik van Uber, een ridesharing-systeem dat via een app een soortgelijke taxi voor je regelt. Daarna zijn we wat rond gaan lopen door de stad. 'S avonds zijn we uitgegaan. Eerst wilden we naar het bekende Crocodile. Maar Tobias wist nog meer zalen in de stad. Na wat vooronderzoek op internet kwamen we tot de conclusie dat we toch liever naar Tractors Tavern wilden gaan. Geen slechte keuze want de bandjes speelden goed. Daarna een pizza gegeten en naar de enige club gegaan die tot 4.00 geopend is. Dat bleek een Gay-friendly club te zijn, de de sfeer was goed.
De laatste dag met Tobias zijn we gaan brunchen. Vervolgens zijn we wat platenzaken ingelopen. Gek genoeg zijn platen niet persé goedkoper dan in Nederland. 'S avonds hebben we gegeten bij Witness, southern kitchen. Na afloop nog cocktails gedronken in een speakeasy. Een speakeasy is een begrip uit de jaren 20, de drooglegging. Via een afspraak kon je aanbellen op een adres. Van buiten niet te zien dat het een kroeg is. Binnen hangt een goede sfeer en worden goede cocktails en andere dranken geschonken.
Na Seattle was het tijd om weer terug te rijden naar Vancouver. Na een nachtje in een Airbnb hebben we de auto teruggebracht en nu zijn we in San Francisco. Met Uber hebben we ons naar het hostel laten brengen. Net een lekker burger gegeten bij Johnny's Rocket.
Ik begon met een introductie over het internet-tijdperk. Concluderend kunnen we stellen dat we nu gebruik hebben gemaakt van Couchsurfing, Uber en Airbnb. Alle drie dingen die 10 jaar geleden ondenkbaar waren.

• 21 Oktober 2015 - 10:56

Lys:

Hoi,
    heerlijk die verhalen van jullie. Geen bevroren lichaamsdelen meer?
    Willen jullie de Facebook-foto's ook in de Photobucket zetten?