Skyline Trail - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu Skyline Trail - Reisverslag uit Jasper, Verenigde Staten van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu

Skyline Trail

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Jasper

02 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Jasper

Een van de mooiste tochten in Noord-Amerika is de Skyline Trail in de Canadese Rockies. En ja dat is een van de redenen waarom we hier überhaupt naartoe zijn gegaan. Het plan was om vanuit de kano meteen de tocht te gaan doen en drie nachten te kamperen. Dankzij het ongelukje van Thomas hebben we besloten om de auto aan de voet van de tocht te zetten en daar de nacht door te brengen. Jasper lekker in de auto, Thomas als een wilde naast de auto in de open lucht.
De volgende dag met droge schoenen begonnen aan de tocht. Een achterstand van 5km moest deze dag ingehaald worden wat betekende dat we 21km op een dag moesten lopen. En dat is gelukt!
De volgende dag bleek dat we best wel vermoeid waren. Jasper werd om een uurtje of 9.00 pas wakker, later dan gepland. 11.30 verlieten we de camping en we hadden 17km te gaan. Liefst kom je natuurlijk voor het donker aan op de camping zodat je met licht je tent op kan zetten en nog even wat kan koken. Tijdens de tocht kwamen we langs mooie bergkammen en bij die bergkammen waren ook toppen van +2500m. Die moesten natuurlijk beklommen worden! Jasper vond het eerst nog wat spannend, maar eenmaal boven weet je waar je al de moeite voor doet! Maar we moesten nog naar de camping. Dus snel weer naar het pad en doorstampen. Halverwege was nog een andere camping. Daar kwamen we 16.45 aan. We besloten toch door te gaan naar onze eindbestemming voor die dag, nog 7km te gaan. 17.45 kwamen we aan. Tent opgezet en gegeten bij schemering, ideaal!
Vandaag hebben we de laatste 9km van de tocht bewandeld en hebben een lift terug naar de auto gekregen van twee vriendelijke Taiwanezen wonend in Beijing. Nu zijn we weer terug in Jasper en zijn we lekker aan het ontspannen.
Morgen of overmorgen gaande naar Tonquin Valley.