Lake Louise - Reisverslag uit Banff, Canada van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu Lake Louise - Reisverslag uit Banff, Canada van Thomas en Jasper Kleijn - WaarBenJij.nu

Lake Louise

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Jasper

09 Oktober 2015 | Canada, Banff

Om naar Lake Louise te komen vanaf Jasper moet je de Icefields Parkway, een weg die ook door National Geographic is beschreven, zo mooi. Onderweg een paar stops gemaakt om watervallen en andere natuur de bekijken. Bij aankomst waren we toe aan een hostel na ruim een week buiten in de natuur en op parkeerplaatsen te hebben geslapen.
De volgende dag hebben we het meer van Lake Louise bezocht. En wat doe je om de tijd te doden? Wandelen! Zodoende hebben we die dag zeker weer 15km gelopen, maar misschien wel 20.
De volgende dag hebben we bewust toch wat rustiger aan gedaan. We zijn toen naar Lake Moraine geweest. Even een wandeling van zo'n 10km gedaan. Toen sloeg een kleine vermoeidheid in en hebben we aan het meer even een tukje gedaan.
De volgende dag wilden we op aanraden van locals in Jasper (die ons een lift gegeven hadden bij Tonquin Valley) een hike doen die ons binnen een dag naar een hoogte van bijna 3000m kon brengen. Geslapen op de parkeerplaats en 's morgens vroeg 8.15 begonnen. Binnen drie uur stonden we op 2996m hoogte! Toen weer naar beneden en om 14.30 waren we weer bij de auto. Even de auto opnieuw inruimen met een muziekje aan bleek geen goed idee, de auto startte niet meer. Gelukkig stond er een grote camper ook op het parkeerterrein die ons een "boost" kon geven. Nu zijn we aangekomen in Banff. Enigszins vermoeid hebben we besloten om weer in een hostel te slapen. Dat kan helaas maar één nacht want dit weekend schijnt het thanksgiving te zijn, alles volgeboekt. Tegelijkertijd staat er slecht weer op de voorspelling. Gaan we dan in de auto slapen of toch een duurder hotel? Je leest het de volgende keer.